Yunan Postası
Ekonomi

ABD, Enerji Baskısı Altında Fosil Yakıtlara Geri Dönüyor

Newmoney.gr28 Mayıs 2026

Yenilenebilir enerji kaynaklarının artmasına ve küresel kömür tüketiminin azalmasına rağmen, dünya en kirletici fosil yakıta dayalı yeni elektrik santrallerine yatırım yapmaya devam ediyor. Global Energy Monitor (GEM) analizine göre, 2025'te küresel kömürden elektrik üretimi %0,6 azalırken, kömür yakıtlı elektrik santrallerinin toplam kurulu kapasitesi %3,5 arttı. Bu çelişki, yenilenebilir enerji kaynaklarının hızla gelişmesiyle açıklanıyor.

Orijinal başlık (Yunanca): Άνθρακας: Οι ΗΠΑ επιστρέφουν δυναμικά στα ορυκτά καύσιμα εν μέσω ενεργειακής πίεσης

Bu bir özettir. Haberin tamamı için orijinal Yunanca kaynağı ziyaret edin.

Newmoney.gr sitesinde oku

Bu haberi paylaş

eksi

İlgili Haberler