ABD, Enerji Baskısı Altında Fosil Yakıtlara Geri Dönüyor
Yenilenebilir enerji kaynaklarının artmasına ve küresel kömür tüketiminin azalmasına rağmen, dünya en kirletici fosil yakıta dayalı yeni elektrik santrallerine yatırım yapmaya devam ediyor. Global Energy Monitor (GEM) analizine göre, 2025'te küresel kömürden elektrik üretimi %0,6 azalırken, kömür yakıtlı elektrik santrallerinin toplam kurulu kapasitesi %3,5 arttı. Bu çelişki, yenilenebilir enerji kaynaklarının hızla gelişmesiyle açıklanıyor.
Orijinal başlık (Yunanca): Άνθρακας: Οι ΗΠΑ επιστρέφουν δυναμικά στα ορυκτά καύσιμα εν μέσω ενεργειακής πίεσης
Bu bir özettir. Haberin tamamı için orijinal Yunanca kaynağı ziyaret edin.
Newmoney.gr sitesinde okuBu haberi paylaş
İlgili Haberler
Yapay Zeka, Polonya Ekonomisini 2035'e Kadar %12 Büyütebilir
Dünya Bankası'na göre yapay zeka, Polonya ekonomisini 2035 yılına kadar %12'ye kadar artırabilir. Teknoloji, ülkenin düşük maliyet avantajının azaldığı bir dönemde daha zengin ekonomilere yaklaşmasına yardımcı olacak. Polonya'nın yeniliğe daha fazla odaklanması ve yapay zeka alanında yabancı yatırımları çekmesi gerekecek.

Leonardo'dan Almanya'ya Savaş Uçağı Programı İçin İş Birliği Mesajı
Leonardo'nun başkanı Lorenzo Mariani, Almanya'nın GCAP programındaki rolünün ilerlemeyi yavaşlatacağını ancak faydalar sağlayacağını belirtti. Bu açıklama, Almanya'ya yönelik bir iş birliği çağrısı olarak yorumlandı.

KDC'de Ebola Salgını: Ölü Sayısı 254'e, Vaka Sayısı 1.000'in Üzerine Çıktı
Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeki Ebola salgınında ölü sayısı 254'e, vaka sayısı ise 1.000'in üzerine çıktı. Vakaların ve ölümlerin büyük çoğunluğu Ituri bölgesinde kaydedildi.