Galibaf: "İran'ın Hürmüz'de Egemenlik Hakkı Var ve Hizmetler İçin Ücret Alacağız"

İran, ABD ile yapılan anlaşma uyarınca 60 günlük ücretsiz geçiş süresinin ardından Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerden hizmet ücreti almaya başlayacağını yineledi. Bu düzenleme, iki tarafa Orta Doğu'daki düşmanlıkları sona erdirecek nihai bir metin üzerinde müzakerelere devam etmeleri için gerekli zamanı sağlamayı amaçlıyor. Başmüzakereci Muhammed Bakır Galibaf, devlet televizyonunda yaptığı açıklamada, boğazın "savaş öncesi durumuna dönmeyeceğini" ve İran'ın Hürmüz'de egemenlik hakkına sahip olduğunu, bu hizmetler için kesinlikle ücret alacaklarını belirtti.
Orijinal başlık (Yunanca): Γκαλιμπάφ: «Το Ιράν έχει κυριαρχικό δικαίωμα στο Ορμούζ και, σίγουρα, θα εισπράττουμε τέλη για τις υπηρεσίες αυτές»
Bu bir özettir. Haberin tamamı için orijinal Yunanca kaynağı ziyaret edin.
Newsbeast sitesinde okuBu haberi paylaş
İlgili Haberler

ABD Başkan Yardımcısı İsviçre'ye Gitti, İran Heyeti İsviçre'ye Ulaştı
ABD Başkan Yardımcısı İsviçre'ye hareket etti ve İran heyeti de İsviçre'ye ulaştı. Katar ve Pakistan heyetlerinin de İsviçre'ye gelmesi bekleniyor. Bu gelişmelerle birlikte İran ile ABD arasındaki müzakerelerin başlaması hedefleniyor.

Atina'da Yaşlıları Hedef Alan Çocuk Hırsızlar Kamerada
Atina'da, ISAP istasyonlarında yaşlıları hedef alan çocuk hırsızlar aylardır terör estiriyordu. Genç failler, kurbanlarını takip edip zincir, çanta ve değerli eşyalarını çalıyordu. Yayınlanan bir videoda, Perissos ISAP istasyonu dışında bir yaşlı kadının boynundan altın zincirinin zorla alındığı anlar görülüyor. Polis, olayın münferit olmadığını belirtiyor.

Başkan Yardımcısı Vance İsviçre'ye gitti, İran ve Pakistan Burgestock'ta
ABD Başkan Yardımcısı, İsviçre'de sadece "bir-iki gün" kalabileceğini belirtti. Nükleer ve Lübnan konularında ilerleme kaydedilmesini umduğunu ifade etti.