Altın, Enflasyon ve Jeopolitik Gerilim Nedeniyle Geriledi
Salı günü altın fiyatları, yatırımcıların ABD faiz oranlarının yüksek kalacağı veya yıl içinde daha da artırılabileceği yönündeki beklentilerinin artmasıyla geriledi. ABD'nin İran'a yönelik son askeri saldırıları, barış anlaşması umutlarını azaltarak petrol fiyatlarında keskin bir yükselişe ve enflasyon endişelerinin yeniden gündeme gelmesine neden oldu. Spot altın %1,58 düşüşle ons başına 4.498,13 dolara gerilerken, ABD vadeli altın kontratları %0,63 artışla 4.527,90 dolardan işlem gördü. Piyasa analistleri, tahvil piyasalarının Fed'in bir sonraki hamlesinin faiz artırımı olacağını fiyatladığını ve bunun değerli metal için olumsuz bir gelişme olduğunu belirtiyor.
Orijinal başlık (Yunanca): Χρυσός: Υποχώρηση λόγω πληθωρισμού και γεωπολιτικής έντασης
Bu bir özettir. Haberin tamamı için orijinal Yunanca kaynağı ziyaret edin.
Powergame sitesinde okuBu haberi paylaş
İlgili Haberler
Lagarde'ın açıklamaları sonrası euro, dolar karşısında yılın en düşük seviyesine geriledi
Avrupa Merkez Bankası Başkanı Christine Lagarde'ın açıklamaları ve zayıf ekonomik veriler sonrası euro, geçen yılın haziran ayından bu yana en düşük seviyesine indi. Almanya ve Fransa'da özel sektör faaliyetlerinin haziranda daralmasıyla ortak para birimi dolar karşısında %0,5 düşüşle 1,1376 seviyesine geriledi. Lagarde'ın yorumları, Fed Başkanı Kevin Warsh'ın enflasyona karşı daha sıkı duruş sinyali veren açıklamalarıyla tezat oluşturdu.
Rusya, Ukrayna saldırıları sonrası dizel ihracatını tamamen yasaklamayı değerlendiriyor
Rusya, Ukrayna'nın rafinerilerine yönelik artan drone saldırılarının ardından iç piyasada yakıt sıkıntısını önlemek amacıyla dizel ihracatına tam yasak getirmeyi düşünüyor. Bu potansiyel yasak, halihazırda benzin ve jet yakıtı ihracatındaki mevcut kısıtlamalara eklenecek. Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, bu adımın uluslararası yakıt piyasaları üzerinde ek baskı oluşturabileceğini belirtti.

Pezeshkian: "İran Balistik Füzelerini Müzakere Etmiyor"
İran Cumhurbaşkanı Pezeshkian, ülkesinin balistik füzelerini müzakere etmeyeceğini belirtti. Pakistan Başbakanı ise bu konuda çifte standart olmaması gerektiğini ifade etti.