Yunan Postası

ΗΠΑ – Ιράν: Αγκάθι τα Στενά του Ορμούζ παρά τη συμφωνία αποκλιμάκωσης

Ta Neaπριν από 6 ώρες

Ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο εξέφρασε εκ νέου την αντίθεση της Ουάσιγκτον στην επιβολή από το Ιράν τελών διέλευσης στο Στενά του Ορμούζ , ένα ζήτημα που παραμένει αγκάθι στις διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών . Στο επίκεντρο βρίσκονται επίσης το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας της Ισλαμικής Δημοκρατίας και οι όροι για την αποδέσμευση των παγωμένων ιρανικών κεφαλαίων. Την ίδια στιγμή, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ), που λειτουργεί στο πλαίσιο του ΟΗΕ, ανακοίνωσε την εφαρμογή σχεδίου για την απομάκρυνση περίπου 11.000 ναυτικών που παραμένουν αποκλεισμένοι στον Κόλπο . Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ένδειξη ότι ξεκινά η διαδικασία διευθέτησης της σύρραξης που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου με τους αμερικανοϊσραηλινούς βομβαρδισμούς στο Ιράν, οι οποίοι στοίχισαν τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως στην Ισλαμική Δημοκρατία και στον Λίβανο. Την περασμένη εβδομάδα, η Τεχεράνη και η Ουάσιγκτον υπέγραψαν « μνημόνιο κατανόησης » , μια προκαταρκτική συμφωνία με στόχο τον τερματισμό του πολέμου. Σε αυτήν προβλέπεται το πλήρες άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ, από όπου διέρχεται περίπου το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου.…

Αυτό είναι μια σύνοψη. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην αρχική πηγή.

Διαβάστε στο Ta Nea

Κοινοποίηση

Σχετικές ειδήσεις